یک سنجانی!
وبلاگ شخصی ابراهیم سنجانی
ebay، مخابرات و دانشگاه آزاد!
به قول آقای مهندس آواژ عرض شود که:
حدوداً یکی/دو ماه پیش ما یه سرور اکانتینگ لینوکس در دانشگاه آزاد آشتیان راه انداختیم که در همون گیر و دار، یهو یکی مثل عجل معلق پیداش شد و یه سری اسکريپت فيشينگ برای شکار مشتریان ebay گذاشت روی این سرور. خوب ما هم که سرورها را چک می‌کردیم متوجه ورود این هکر محترم شدیم و با پاک کردن اسکریپت‌ها، تعویض IP و بستن پورت‌ها عملاً خطر را رفع کردیم.
تا اینکه دیروز اول صبحی مدیر مرکز ICT دانشگاه با من تماس گرفت و گفت که یه نامه از شرکت فن‌آوری اطلاعات (همون مخابرات) اومده که آره ebay از مخابرات شکایت کرده و مخابرات هم بعد از بررسی و تصدیق، IP قبلی را بسته!
ما هم گفتیم همگی خسته نباشین!
4 Comments:
Blogger Unknown said...
بابا هک! ضد هک! ضد فیشینگ! ...
جالب بود، من هم یه چند وقتی گرفتار همین مسائل بودم (توی یه جای دولتی) اما خوب من این کاره نبودم و پرچم تسلیم رو بالا بردم.
راستی توی بهساد کار میکنی؟

Blogger senejani said...
واقعیتش همیشه فکر می‌کردم که ایران بهشت هکرهاست (;

Blogger - said...
عرض شود که :
آقاي عبدلي عزيز ، ورود شما را به جمع بلاگر ها خوش آمد مي گويم. اميدوارم بيشتر و هر روز پربارتر از گذشته بنويسيد.

با احترام
آواژ

Blogger senejani said...
ممنون از شما حمید جان و همچنین آقای مهندس آواژ!
در جواب شما حمید عزیز، نه من در شرکت داده پردازی کاکتوس مشغول به کارم
(;